Powered By Blogger

Wednesday, April 13, 2011

Untungnya budak-budak sekarang

Dulu masa aku bersekolah dari sekolah rendah hinggalah sekolah menengah kalau nak nampak cikgu yang cun melecun dan 'hensem' mesti susah. Biasanya kalau nampak muka-muka cikgu ni biasa-biasa je tak ada nak bergaya sangat kalau dari bentuk badan peh! sumpah memang tak ada yang 'cutting' macam model. Kalau yang lelaki pulak kita dah tau dari jauh lagi, boleh kenal dengan ukuran diameter perutnya yang jauh ke depan...hahahahahah!!




Eh cop! tapi ada gak cikgu-cikgu yang cun, lawa-lawa lagi meletop, itu pun masa cikgu baru datang buat praktikal. Masa tu budak-budak punya nafsu naik membuak-buak semangat nak belajar pasal dapat cikgu praktikal yang cun. Masa tu muka-muka yang selalu ponteng kelas ada je tercongok dalam kelas. Kalau yang 'hensem' pulak budak-budak perempuan sebaik je habis kelas mulalah masing-masing berangan nak berbofriendkan cikgu tersebut.




Heliza pun cikgu tau.. (^^,)


















Tapi cerita aku kali ini bukanlah niat nak memburukkan cikgu atau memuji cikgu ok..ada gak cikgu-cikgu laki yang ayatnya manis dapat beristeri ramai tau (ayah aku daa..) Cuma cerita aku kali ini sekadar perkongsian sahaja.


Aku bukan apa, nak dibezakan cikgu zaman dahulu dan sekarang memang ketara. Pasal apa? pasal kalau cikgu perempuan dulu dia punya 'dressup' biasa-biasa je tak ada nak kemain dengan labuci dengan kerongsang apa jadahnya. Kalau pakai baju kurung tu stok yang kaler terang-terang warna tak cantik memang buat budak sakit hati di tambah pulak dengan corak baju yang tak menarik. Itu belum cerita bab pakai tudung, zaman dulu pakai tudung asal boleh sarung macam skarf pun boleh. Pakai tudung pun ala-ala 'nerd' gitu.


Pic aku rembat dari blog sape-sape entah..

Tapi semenjak aku masuk belajar dekat UPSI, aku boleh bayangkan betapa untungnya budak-budak akan datang. Ini bukan cerita tipu, pasal dah berapa semester aku belajar dekat sini..Mak aii budak perempuannya memang tak mengalah dari segi 'dressup' dari hujung kepala hinggalah hujung kaki. Itu pasal laa aku rambang mata tak tau nak pilih awek macam mana, jadi nak tak nak 'single' lagi baik..cehwahhh!!

Kalau diperhatikan ada macam-maca gaya aku tengok awek-awek UPSI ni, rasa-rasanya muka yang tak cun pun jadi cun. Itu baru bab 'dressing' pakaian belum masuk tudung. Rasa-rasanya dah tak payah pergi 'fesyen show' pasal tengok dekat tempat aku belajar ni pun dah cukup. Kalau nak kira berapa jenis 'style' tudung yang diorang pakai memang tak terkira. Mehla aku tunjukkan..aku bukan tau nama-namanya pun.

Pic bertudung aku rembat dari mana2 blog..tapi macam nilah tudung budak2 upsi pakai

Rasanya ini adalah antara pemakaian tudung yang 'famous' dan selalu aku nampak awek-awek UPSI selalu pakai. Untung budak-budak sekolah akan datang pasal dapat cikgu yang pandai bergaya dan cantik. Lepas ini 'confirm' kes ponteng sekolah dapat di selesaikan dan prestasi pelajar meningkat naik pasal cikgu yang pandai bergaya(relevan ke?). Tapi itulah nampakkan perbezaan yang begitu ketara.


p/s : Aku banyak cerita pasal cikgu perempuan pasal biasalaa aku kan lelaki hormon tengah meningkat naik..hahahha!!



3 comments: