Powered By Blogger

Monday, April 4, 2011

Basuh baju

Kali ni aku bukan nak cerita pasal mesin basuh yang membasuh baju, bukan juga pasal hantar baju kotor ke dobi. Tapi cerita pasal 1 pasangan kekasih yang begitu 'caring'.


Masa aku tengah duduk menunggu 'turn' aku main tenis masa kejohonan tertutup Ko-Tenis, adalah seorang pasangan kekasih yang sama amik 'tournament' ni jugak. Yang buat aku geli hati dan suka dengan pasangan ni pasal diorang begitu sempoi dan selamba. Nak kata si makwe dan pakwe tak adalah cantik dan 'hensem' pun, tapi mungkin pasal hati dan perasaan tu dah terlekat pada hati masing-masing tu pasal laa mereka betul-betul 'take care each other'.

Macam ini ceritanya, masa aku tengah duduk di bawah laluan pejalan kaki betul-betul berdekatan dengan rimbunan pokok yang banyak, manakala di hapadan aku ada gelanggang tenis sambil ada perlawanan tengah berlansung.


"Sayang! petang ni lepas habis ni kita pegi basuh baju nak tak? Kita pakai mesin yang pakai duit syiling tu", tanya si makwe yang duduk bersila bawah pokok, manakala pakwenya tengah baring dekat pejalan kaki cuma jauh sikit dari aku.

"Ala, baju saya tak banyak laa..Ayang jelah basuh sendiri. Tak kanlah banyak sangat nak basuh, baju saya sikit je. Ni mesti kes pemalas ni", ujar si pakwe sambil bangun duduk menyandar di tiang pejalan kaki.

"Ish mana ada malas laa..kan nak dekat hujung sem lagilah 'busy' tambah pulak dengan tenis lagi. Ehh..baju perempuan lagi banyak tau", balas si makwe sambil menjelirkan lidah pada si pakwe.

"Iyalah tu banyak..ala ayang basuh jelah baju pakai tangan bukan susah pun. Saya basuh pakai tangan 'steady' je.."

"Sayang laki kuat tak apa..macam saya ni banyak kena basuh tau. Baju, seluar, tudung je dah berapa helai. Lepas tu dengan 'spender', 'bra' lagi tu blum baju nipis yang saya pakai", ujar si makwe sambil menjeling manja ke pakwenya. "Jomla sayang..kita pegi basuh ye, tapi spender-spender tak mau campur tau..hehehe", sambung si makwe sambil tergelak sakan.

"Eee..'spender' dengan 'bra' pun nak cerita. Malulah tu ada orang lain", sambil si pakwe memuncungkan mulut ke arah aku. "Apa kata kita pergi basuh dekat kedai dobi ajelah, baju siap lipat lagi tau".

"Ala sayang..tak naklah cam tu, nanti baju rosak. Kita 'share' duit sayang seringgit ayang seringgit. Nanti petang kita pegi basuh baju sama-sama". ujar si makwe sambil tersengih manja ke pakwenya.

"Erkk..biar betul nak campur baju sekali?", tanya si pakwe sambil buat muka pelik.

"Alaa..tak kan geli kot. Nanti bila dah basuh pakai sabun semua jadi bersih laa..Petang ni tau ayang tunggu dekat tempat tu(mesin basuh slot syiling)".

Masa aku duduk dengar diorang bersembang memang geli hati sebab diorang betul-betul selamba padahal ada orang lain dekat situ. Masa sembang tu kalau dekat tak apalah jugak tapi jauhnya adalah dalam 4 meter. Tergelak dalam hati aku tengok telatah pasangan ni.

Apa-apa pun aku ada rasa sedikit 'jeles' tengok pasangan tu pasal 'chemistry' yang diorang bina jelas kelihatan mereka sangat bahagia.


p/s : Hanya manusia yang betul-betul hargai pasangannya akan merasa bahagia.


6 comments:

  1. xpayah jeles la wehhh.... kalo aku nyampah org mcm tuh... haha.. hang dok pasang telinga nohhhh

    ReplyDelete
  2. wah3... menyampaikn cerita lbh cpt dr betita...

    ReplyDelete
  3. weyh aku ad gak c2..xde pon dgr ad org ckp g2..hahah

    ReplyDelete
  4. diode : klu ko tgk pasangan 2 ko x kan rasa mnymph tau rasa geli hati adala..mmg best tgk telatah pasangan 2

    estetika : hahahaha mana ad cpt skjp je =P

    izzad : ni ak bygkan suasana..mmg la time 2 ko x de..hahaha

    ReplyDelete
  5. erkkk macam tuh ka ceritanya huhuhu ^^!

    ReplyDelete