Powered By Blogger

Tuesday, May 24, 2011

Dah bulan Mei ke (0_o)???

Peh!! dah lama giler rasanya aku tak menjengok ke dalam blog aku ni. Rasanya dah naik bersawang blog aku ni tanpa di isi 'entry2' yang baru. Nak buat macam mana dalam hati memang nak tulis 'something' tapi apakan daya walau cuti semester dah 'start' aku lansung tak rasa cuti pasal 'busy' memanjang dengan macam2 program.


Kursus kepimpinan JMK, Lubok Manggis Hulu Selangor
'First' program yang terpaksa 'follow' ialah Kursus Kepimpinan JMK 2011/2012 selama seminggu la gak. Apa itu JMK? Nanti aku buat satu 'entry' khusus pasal JMK. 


Program anak angkat, Batu Kurau Taiping. Sumpah best!
Habis je kursus, ada plak program Baktisiswa atau senang cerita program anak angkat dekat Batu Kurau, Taiping Perak. Bagi aku memang syok giler arr join program yang berfaedah ini. Mana taknya muka aku yang asalnya jambu 'cute-mute' alih2 jadi muka haram jadah!


Muka aku jambu mula2..tp demi program jadi cam pic belah kanan 2 laa
Tapi aku tak kisah pun, bagi aku 'join' program yang macam ini memang kasi aku pengalaman dan ilmu yang bermakna sambil berjalan ke tempat orang. Lagipun inilah masa untuk aku kumpul pengalaman yang banyak untuk aku cerita kepada anak-anak serta cucu-cucu aku esok.

Sebelum terlambat ialah memandangkan masih di bulan Mei tak salah aku ucapkan SELAMAT HARI IBU (^^,) untuk ibu-ibu di luar sana, terutamanya  mak aku yang tercinta.

Kredit 'to' Normala binti Atan, pasal mengandungkan aku selama 9 bulan, memberanakkan aku dengan tabahnya..Terima kasih juga pada mak pasal kasi aku merasa nikmat susu cap gantung...heheheh (^_^)y
'Last' sekali nak ucap terima kasih gak kepada mak kerana membesarkan serta mendidik aku menjadi orang yang berguna.

Rasanya tak terlambat jugak aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU!! buat warga pendidik di luar sana serta cikgu-cikgu aku dulu yang banyak mendebik, melempang, menendang dan ada gak yang baling kapur tepat kena kepala aku. Tapi aku tak kisah tak rasa dendam pasal aku tau sebab aku memang jahat dulu...hahahahah!!
 Tak lupa pada aku ni haaa...Selamat Hari Guru Zulhazri (~_^) kumpul ilmu dan pengalaman banyak-banyak pasal hang sok nak jadi cikgu gak..hehehe~~ 

p/s : kadang-kadang nak menulis pun kena ada masa dan 'mood' yang sesuai tau.

1 comment: